Tuesday 27 November 2012

Masalah Vs Jawapan


 

Masalah 1 :


Saya nak membeli minyak wangi daripada FM Cosmetics ini, tetapi HQ minyak wangi tersebut jauh daripada tempat tinggal saya. Kesukaran ini menyebabkan pembelian terhadap wangian tersebut terbantut. Bagaimanakah cara untuk saya mendapatkan minyak wangi ini?

Jawapan 1 :


For those yang nak beli perfume tapi JAUH, anda bolehlah membuat order pada saya dan membayar RM5 untuk seberapa kuantiti barang sekalipun.

Anda beli 3 botol - penghantaran RM5
Anda beli 10 botol - penghantaran RM5
Anda beli 100 botol atau lebih - TETAP RM5 sahaja untuk penghantaran

Jauh mana tempat tinggal anda termasuk SABAH dan SERAWAK hanya RM5 !!


Masalah 2:


Saya pakai minyak wangi antarabangsa, saya tak pakai minyak wangi macam ini. Minyak wangi yang saya pakai tahan berjam-jam. Apa istimewa sangat produk ini saya patot beli?

Jawapan 2:


Untuk pengetahuan, minyak wangi ini adalah satu-satunya minyak wangi yang mempunyai label PARFUM dan EDP (Eau De Parfum). Anda harus tahu, EDT (Eau De Toillete) adalag minyak wangi tahap ketiga. Bagi kaum lelaki, amat susah untuk mendapatkan PARFUM atau EDP. Inilah salah satu minyak wangi yang mengadungi label PARFUM dan EDP !

PARFUM = Tahap pertama tahan 8-10 jam
EDP = Tahap kedua tahan 5- 8 jam
EDT = Tahap ketiga tahan 3-5 jam
EDC = Label yang TIDAK LANGSUNG digunakan kerana ianya label murah !

Masalah 3:


Kenapa saya membeli minyak wangi ini dengan harga yang murah sedangkan ianya adalah sebuah wangian yang tahan lama? Adakah minyak wangi ini menggunakan pati tidak elok?

Jawapan 3:


Jika anda lihat jenama minyak wangi yang lain, harganya mencecah ratusan ringgit. KENAPA?

1. Minyak wangi itu dipromosikan menggunakan artis antarabangsa.
2. Sering membuat pengiklanan di televisyen dan radio
3. Ada papan-papan iklan diserata tempat
4. Tidak secara langsung

Cara sebegini memerlukan kos yang banyak, jadi anda terpaksa membayar LEBIHANWANG RINGGIT + TAX yang dikenakan. Rugi bukan? FM Cosmetics murah KENAPA?

1. Tidak menggunakan artis antarabangsa untuk promote
2. Tidak ada pengiklanan di media-media massa
3. Tiada papan pengiklanan
4. SECARA LANGSUNG !!

Secara langsung bermaksud ?

Dari KILANG terus ke PENGGUNA!! Jimat kos, jimat masa :)

Masalah 4:


Saya ragu-ragu dengan produk ini, kerana tidak ada artis pun yang memakainya. Bagaimana jenama ini ingin menyakinkan kami?


Jawapan 4:


Maharajalawak mega + Primadona adalah sebuah rancangan televisyen swasta dimana jenama ini menaja segala solekannya. Erra Fazira,Cik Ta, Raja Azura, Ziela semua pakai. So? Anda rasa jenama kami masih tidak bagus? Fikir-fikirkannya :)

P/s : Segala permasalahan boleh lah menghantar email kepada gadisgadismetropolitan@gmail.com atau menghubungi saya Alya - 0192095878 XD

No comments:

Post a Comment